2011-12-29 | 11:42:39

Oj, Oj Oj

Nu har det gatt sa lang tid utan inlagg att jag far skall av Rebecca. Mellan detta inlagg och det senaste som skrevs for ett antal veckar sedan har det hans massor jag saker men jag har glomt bort det mesta. Jag var ju i alla fall i Bangkok i borjan pa december med Sam, hon betalade for resa upp och boende for att jag hjalpte henne med en onlinebuissnes hon har startat. www.baratija.com.au dar hon saljer klader fran bangkok sa jag var ju med henne runt hela stan och letade klader, jattekul for mig da som ar tjej sa jag klagar inte :)
Man blir ju lite irriterad pa alla thaiare i bangkok dock, dom forsoker hela tiden lura dig pa pengar och om dom inte gor det forsoker dom sno dina pengar och kungen fyller ar ca 148 ganger per ar och ambassaden ar ju stangd pa hans fodelsedag och ingen sager nagot faran man kommit dit och betalat taxin som erbjuder en att betala for tillbakaresan. Glom den sa vi och tog en annan taxi.

Vi besokte aven ikea nar vi var dar och sammie var helt lyrisk, man kunde tro att hon trodde ikea var fran australien :)

Julaftonen spenderades hemma hos sam dar vi bakade infr juldagen da det skulle firas pa riktigt och sen utgang pa fishbowl. Jag och andy kom hem sent den 23dje, lite efter 12 och da tyckte ju jag att det var julafton sa jag tvingade andy att ge mig ett av dom inslagna paketen i mammas och johannas paket och jag sa att jag ville ha ett mjukt om det fanns och det fanns det :) Jattefin klanning av johanna som sen gjorde succe pa dansgolvet pa julaftonskvallen :) tack!

Pa juldagens morgon far jag mina klappar av andy valdigt fort, jag tror att jag fick dom sa tidigt for att han sa garna ville ha sin egen :) Jag fick en jattefin rod bikini som varan kompis har designat, hon har en affar pa on med lite klader och bikinis som hon designar, och en jattefin klanning :) han har ju kopt en hjalm till mig men den hade inte kommit an sa tydligen hade han dragit med sig jessie, bikinidesignern, nar baren stangde klockan 6.00 pa julaftonsnatten och tvingat henne oppna sin butik sa han kunde kopa nagot till mig for han kom pa att han inte hade nagot an, haha, killar. hm..

andy fick sin helikopter av mig som han ville ha sa han ovar hela dagarna har nu och ser forkrossad ut varje gang han kraschar :)

Pa juldagen at vi middag i sams hus och sen gick jag och andy till fishbowl och chillade med nagra andra vanner men gick hem ganska tidigt. aven om alla firar den 25te sa ar tydligen julafton den stora utekvallen.

jag var helt saker pa att Emelie skulle komma igar foc hon sa att hon bokat en natt i phuket men tydligen var det for hemvagen sa hon ringde mig i forrgar och undrade vart hon skulle ta vagen for hon hade precis klivit av baten. haha. men valdigt lagligt hade min kompis Felix som bor precis over mig akt till bangkok samma morgon sa jag fick ta hans rum mot att jag passa hans hund sa jag har stoppat in Emelie dar. Toppenbra att ha henne i samma hus nar man vill nagonting :) Vi har kopt agg och toast och emelie hade med sig en salami till henne och kalles kaviar till mig sa agg och kaviar till frukost med bra utsikt fran balkongen :) Idag har vi varit runt lite pa on och aven hunnit med att sola massor, en viss emelie nykommen fran sverige tycker att hon ar lite blek :)

Och som jag sa passar vi felix hund Molle ocksa. Han alskar och bada i havet men tydligen gar aven poolen bra ocksa. Vattnet ar sa hogt nu att det knappt finns nagon strand att ligga pa pa formiddagen sa vi akte till en pool igar, men molle vill ju inte vara hemma sjalv sa han sprang efer oss dit. jaja, han hoppar val anda inte i poolen tankte vi. Oj sa fel man kan ha, efter ca en kavrt hoppar forsta killen i poolen och molle tankte, skitkul, har ar vi nagos som vill leka och hoppade ocksa i. efter andra ihoppet tog jag med honom hem och laste in honom..

Ikvall blir det min favoritrestaurang Pud och lite masaman curry och sen blir det utgang, Andy ar ledig sa han tankte ocksa komma med.

bilder kommer inom ett par dagar for jag har ju fatt min nya kamera ner med emelie och den verkar bra, tar med den ut ikvall och irriterar folk med den ;)

Puss och kram
4 Kommentarer
Micaela Norberg:

Försöker få Simon att vi ska åka ner till dig i Sommar i två veckor :) För vill så gärna träffa dig igen :)



Ha det så bra så länge och hjälp mig tjata på din bror lite :)



kram och puss på dig <3

2011-12-29 | 17:04:19
URL: http://micaelanorberg.blogspot.com
Micaela Norberg:

Tycker också det var på tiden du bloggar :)

du kan ju börja mejla med mig med annars för vill också se bilder och höra hur du mår :) Eftersom din bror inte vet något :)

2011-12-29 | 17:06:03
URL: http://micaelanorberg.blogspot.com
ann-britt:

ETT RIKTIGT GOTT SLUT OCH ETT JÄTTEGOTT NYTT ÅR ÖNSKAR VI DIG MED VARMA KRAMAR/Ann-Britt/Murre/Freja

2011-12-30 | 16:30:32
Mormor:

Roligt att du tagit dig tid att skriva. Du verkar ha fullt upp med roliga saker. Kul att Emelie kommit ner. Vi var ju på samma fest för ett tag sen men jag kände inte igen henne i glasögon. Hoppas få se kort på dig i nya klänningen så småningom. Tur att du har Ikea i Bangkok, då kan du bota lite hemlängtan emellanåt. Här har det stormat i flera dagar. Nästan så man trodde taket skulle lyfta. I dag har vi vandrat i solskenet utmed havet. Vi åt smaskiga semlor till lunch så det behövdes. Önskar dig ett härligt Gott Nytt År ! Hälsa Andy och Emelie . Massor med kramar från mormor och Mats

2011-12-30 | 19:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: