2012-08-27 | 15:18:14

Andys forsta dyk pa 3 ar.

Harligt med ensamt bad pa oland men jag tycker att 20 grader later kallt :)
Det tog lite tid att stada undan efter kraftskivan va :) Hur manga va ni?
 
Harom dagen var Andy ledig sa vi passade pa att leta upp en strand vi inte varit pa forut for att utoka brannan lite och aven kora lite sightsing. Jag visste att man skulle vara tvungen att ga en liten bit sa det visste han om men anda sa klagar han hela vagen, ca 1 km, som vi var tvugna att ga. Och han tycker att jag klagar :) Nar vi val kom fram dock sa tyckte han att det var en ganska bra strand. Skont att inte ha nagon man kanner runt sig och en helt ny strand att utforska. Det drog in lite regn pa eftermiddagen sa vi satte oss pa en jattegullig restaurang vi hittade runt hornan. Dock hittade jag ett antal myror i min mat sa det var val mindre trevligt men jaja, det ar sant man far rakna med ibland tyvarr. Jag lagger upp lite bilder pa den nyfunna stranden snart ;)
 
 
Nasta dag Andy hade ledigt var igar och da hade han en ide om att vi skulle gora ett fundive.. Alla var ganska forvanade over att det faktiskt ar hans ide och inte min och jag trodde val inte riktigt att det faktiskt skulle handa forst men joda, igar va vi faktiskt ute och dok.
Han dyker gratis och han fixade in mig gratis ocksa se jag maste saga att det var ett helt okej gratisnoje aven om Andy gnallde ganska mycket har ocksa faktiskt. Det borjar med att baten avgar senare an vad han trott sa han hade ju gatt upp for tidigt i onodan i forsta hand och sen det dar med att vanta ar val inte riktigt hans grej kanske.. Dyken var helt okej aven om han aven gnallde pa att jag sagt att han inte fick rora vraket vi skulle dyka pa och att han inte fick simma in, dock sa gjorde han bada delarna. Och sa blev det ju forstas en del vantande pa baten ocksa sa nja, jag tror inte han kommer fa denna ide igen pa nagra ar i alla fall.
 
 
Min kompis Dasha lamnade on igar for att aka hem till England och tjana lite pengar. Dagen fore spenderade vi pa stranden dar vi hade lite grillning och for fodelsedagsfirande for henne sa hon inte kommer att vara har pa hennes fodelsedag den 31..Igar va vi pa favoritrestaurangen och sen korde vi henne till nattbaten med all hennes packning.. Hon hade slangt ivag och gett bort en svart sopsack med saker men fortfarande hade hon saa mycket grejer. Det var en intressant resa fran hennes bungalow till hennes sangplats pa baten.
Jag maste definitivt skicka hem saker innan jag aker for jag kunde inte bare hennes stora vaska, minst 20 kg plus 2 smavaskor..
 
 
Det var allt som hant mellan detta och det forra inlagget tror jag. Jag sitter i baren igen och skriver eftersom jag inte har varken el eller internet hemma. Borjar bli lite irriterande nu. Biljetterna till vietnam ar bokade ocksa. 8september till 30de september och sen nagra dagar i bangkok.
 
Puss och kram
3 Kommentarer
pappa:

hej gumman lite regn får vi också stå ut med
vi hade 2 grader varmt i morse hu
allt bra här hemma Molly bra men hungrig som vanligt
jag ska åka till Gottland golfa i helgen ska bli kul
massor med pussar o kramar
hälsa Andy

2012-08-28 | 19:18:00
mormor:

Så sköna dagar ni haft. Jag tror att vi tagit sista doppet för denna sommar. Nu känns det som höst i luften.Det blev golf på morgonen och i kväll har vi varit och ätit på den lilla fiskrestaurangen i Sandvik , utan myror i maten. Vi har tänt i vedspisen, jättemysigt. kramar mormor

2012-08-28 | 19:27:46
Annika:

Hej och God måndag
...fast du har väl inte måndagar:)
Vi har haft en blöt helg, regn regn och åter regn.
Simon och jag åkte med Molly till landet i fredags, regn, veden var så sur så det var svårt att få eld i brasan. I lördags tog vi på dykdräkterna och tog oss ut i vattnet för att leta efter kedjorna till flotten (konstigt... jag hade bara en dräkt hemma...). Det gick bra, det var totalmörkt ute vid den yttersta bojen nere på botten. Ja det var kul iaf fast vi var lite för tunga, hade svårt att hålla mig vid ytan. Idag har jag ont i hela kroppen. Men nu är det ny vecka och vi ska fixa brädor upp på vinden så att vi kan börja stuva undan alla kartonger. Undrade just härom dagen var alla vinterskor är, det börjar bli dax för dem snart. Nä nu väntar jobb.... Idag stod det förresten i Aftonbladet om de två canadensiska systrarna som dog på PhiPhi i våras, någonting om förgiftning av myggmedel?? fast det var mycket oklart än men de var tydligen inte de enda som dött oförklarligt. Usch.
Ja var rädda om er! Puss och Kram!

2012-09-03 | 09:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: