2012-01-03 | 12:28:53

Nytt Ar och Nya Loften!

Gott nytt ar!!! :)

Pa nyarsafton at vi med Sam och hennes nyanlanda kompisar fran australien pa en jattemysig rastaurang vid vattnet. Senare pa kvallen gick vi till fishbowl och halsade pa Andy och alla andra manniskor som var dar. dom har en gratis buffe varje nyar men folk koade tydligen i en timme for maten, plus att den var kall sa vi gjorde ratt beslut som valde att betala for var nyarsmiddg.
jattebra musik och trevliga manniskor hela kvallen men vi blev jattetrotta vid tva tiden sa vi gick hem medens alla andra festade vidare.

Pa nyarsdagen var det molnigt men vi gick anda ner till poolen for att forsoka sola :) pa eftermiddagen kom regnet sa da gav vi upp och det har i princip regnat sen dess.

Igarkvall at vi med sammie och tjejerna igen och sen sprang vi till ladyboy kabaren i regnet. Jag var dar en gang i april och kollade pa deras show och nu har jag nog fatt en dos som kommer racka ett bra tag till. Fler och fler verkar ha rad med silikonbrost och det ska garna visas upp. Hm, jag tankte pa det nar jag satt dar att det maste vara lite forvirrande for killarna for ladyboysen ser ju verkligen ut som tjejer och vissa ser jattebra ut i minimala klader sa det ar sakert fler som tanker att, javlar vilken snygg kropp innan dom kommer ihag att det faktiskt ar killar som tittar pa.. uuu.

jaja, idag har vi varit ute pa en liten shoppingrunda i regnet bara for att upptacka vilka jakla overpriser vi har pa on.  samma troja som Sam kopt i bangkok for 120 baht vill dom ha 380 baht for har. Och alla klader harifran kommer ju fran bangkok, jag forstar att dom maste hoja priserna nagon eftersom dom maste transporteras hit men nja, priserna ar faktiskt lojligt hoga har. Emelie fick i alla fall med sig en planbok och en sarong fran dagens shoppingrunda medens jag hittade en toalettborste och en tvattsvamp. Jag vet inte om det ar ekonomin som skilljer sig eller om vi helt enkelt tycker om olika saker..

Efter shoppingrundan satte vi oss hemma hos mig och kollade pa Hur manga lingon finns det i varlden, hur gullig som helst ju. Emelie ar nu ivag pa en massage medens jag uppdaterar bloggen och pluggar lite.

Forut ville jag ju helst gora min instruktorskurs pa bans for att det r dar jag vill jobba sen men killen som haller i kursen dar ar inte nagon av mina favoriter sa jag har nu hittat det perfekta stallet. Dykskolan heter sunshine och ar ett dotterbolag till bans. tjejen som haller i kursen heter natalie och hon verkar hur bra som helst plus att det bara ar fyra stycken med i kursen sa jag tror det blir jattebra :) Har massa material att studera innan sa jag forsoker plugga lite varje dag har :)

Hoppas det nya aret har borjat battre for er an for oss med vadret, bilden ovan tog jag for 10 min sen fran min balkong.. hm. det regnar!!

Gott nytt ar allihopa och god fortsattning onskar vi i thailand :)
Puss puss









6 Kommentarer
Anonym:

Kul att du satt igång m skrivandet igen! Det har varit lite tomt på den här sidan utan dig:)



Roligt m bilder, tyckte den var häftig bilden av regnet.

Är du nöjd m kameran då? har ni blivit vänner?



Jodå, här är det ömsom regn ömsom sol, ingen snö! Saknar faktiskt lite kyla men har börjat använda dunjackan iaf.

Vore skönt m lite snö men har iaf bokat in en helg i Ramundberget m SöS så lite snö blir det väl.



Låter bra m dykkursen, när startar/slutar den? Kollar biljetter. Är det samma pris på den här kursen? Är det samma kurs? Bra att du kollar lite alternativ. Är nyfiken på om reggen var bra och om du fixar slang.



Ha det gott i var rädd om dig! Puss

/mamma

2012-01-03 | 17:47:49
Micaela Norberg:

Kul att du skriver :) <3

Vill komma ner dit nu! här är skit väder!!

Hur ser en dag ut där nere?

2012-01-04 | 13:28:44
URL: http://micaelanorberg.blogspot.com
mormor:

God fortsättning på nya året ! Vi har samma väder här men mycket svalare och blåsigt, stormigt på vissa håll. Vi hade ett lugnt nyår på Öland. Många fina fyrverkerier som syntes bra i den svarta natten, inga gatlyktor som förstör. Kyrkklockorna i Högby kyrka hörde vi från terassen. Nu är vi hemma igen som tur är för kylskåpet gick sönder i dag. Tur att det inte är sommar. I dag hittade Ebba en halv brödpensel under bordet i rummet. Jag tror Molly är den skyldiga eller vad tror du. Hon var mycket i köket i julas som vanligt. Penseln hade väl åkt ner och smakade god kalkon. Lite fest för Molly. Hur länge varar din kurs? Har du jobb sen eller redan nu ? Akta dig för myggorna. Må så gott och kramar / mormor



2012-01-04 | 19:30:12
Johanna:

Kul med lite bilder :) räknar med fler nu när du fått tillbaka din kamera ;) Kan vi skypa nån dag?? Du kan väl skriva på fb en dag du kan va ju faktiskt jätte länge sen nu! pussss

2012-01-06 | 16:56:24
Anonym:

Hej Ida! Nu tycker vi att du varit borta väldigt väldigt länge, vi saknar dig allihop! Idag är det -4 gr, tunt snölager som puder, gör det lite ljusare alla fall. Vi hade en skön promenad till drevan och såg att båten ligger på bockarna fast i sjön... Var rädd om dig! Kram Karin o resten av familjen

2012-01-07 | 15:24:59
Camilla:

Heej! Hur är det med dig? Hörde att frank är nere hos dig. :) nu har jag äntligen flyttad så nu kan vi grilla i sommar :D om 3 veckor bär det av till filippinerna. Va händer hos dig då?? Skriv mer :) vi får se till att skypa något snart. Pussokraam!!

2012-01-08 | 14:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: