2012-09-06 | 05:41:41

BULLSHARKS och trasig AC

Som nagra av er vet har var AC droppat vatten nu i ca 3 manader, var flakt ovanfor sangen har varit trasig i ca 6 manader och lampan i vardagsrummer har inte fungerat pa ca 2 manader och var Landlord har inte gjort ett skit. MEN.. Nu har det alltsa hant. Inget av detta ar dock att tacka var landlord utan hennes son som vi aldrig sett tidigare. Felix lagenhet ovanfor oss star nu tom for hon som bodde dar flyttade just ut och nar vi kom hem en kvall haromdagen lutade sig nagon ut och fragade om vi betalat hyran. Vi fragade vem det var och han sa att han var son till var landlord. Han sa att han bodde dar medens lagenheten var tom. Vi bad honom komma ner och kolla pa var ac, flakt och lampa och sa att nar detta var fixat sa betalat vi hyran for nu har vi forsokt att fa det fixat sa lange men ingenting hander.  Han sa att han kunde komma idag och fixa sa nu ar det nagra thaiare har som har plockat isar ac:n, vet ej om den fungerar an men dom har i alla fall fatt igang flakten.

 

Sen har vi hittat hen kille som ska hyra var lagenhet den manad vi ar borta. vi hittade honom igar, eller snarare jag sag till att han fick nys om var lagenhet. Jag sitter i baren och ater lunch och andy star pa andra sidan och pratar med en kille som tydligen behover ett rum for en manad. Jag horde inte hela konversationen men jag forstod att han behovde ett stalle att bo pa i en manad och att han garna ville ha ac, kyl, tv, varmt vatten och helst utsikt. Perfekt tankte jag, det har ju vi. MEN min smarta pojkvan sager, ah, jag vet ett stalle du kan ringa till och borjar forklara om ett stalle som ligger berevid oss. och nan minut senare ser jag att han ringt till killen och pratar om hans lagenheter han har. Nar Andy kommer over till mig sa jag "Andy du har en lagenhet som kommer sta tom i en manad" och han sager "ja juste, NIaw, Thaitjejen i baren, Kan du  kanske ta hand om var laenhet medens vi ar borta?" Jag tankte bara, ah, din mupp, men jag ville inte saga nagot for killen stog ju pa andra sidan baren och eftersom han pratat med nagon som hade lediga lagenheter trodde jag att det var for sent. Nar Andy kom hem senare pa dagen sa jag att du ar ju korkad, vi har ju en lagenhet med allt det han vill ha och den kommer sta tom i en manad. "Oj, ja, det tankte jag inte pa, sa dum jag ar.." Ja Andy, valdigt dumt, kan ju va skont att fa hyram betald och nar varldens chans dyker upp sa har han glomt, typiskt..

Killen kom senare in i baren dock och Andy sa att han kan fa var lagenhet och forklarade lite om den och som tur va tyckte han att den andra lagenheten var for dyr och ville garna kolla pa var lagenhet. Tur att jag satt i baren, annars hade vi fatt betala hyran sjalva. Det var val det vi tankte men nu nar en jattechans dok upp ar det ju dumt att inte ta den. Sa, han ska bo har nar vi ar borta och hans flyg gar den 6 oktober sa det ar helt perfekt timing.

 

Jag gjorde mitt sista dyk i forrgar innan semestern och fick da alltsa se Bull sharks eller tjur hajar som vi kanske sager i Sverige. Hur grymt som helst, aldrig sett nagon forut. massiva tjocka hajar pa ca 3 meter.. Tur att det var lite andra dykare i vattnet, annars hade man varit lite radd.

 

Okej, nog for mig, jag kanske lagger upp lite bilder idag om jag inte hittar pa annat. skulle aven behova packa lite infor resan och ova pa lite thai fraser som jag larde mig igar av Niaw som kan vara behandiga i Bangkok :)

Kul att aka till Gardasjon mormor, men jag tycker ni har semester hela tiden ja :)

 

Puss och kram

2 Kommentarer
Annika:

Hej!
Tänkte bara önska er en skön semester!
Här hemma blir det allt mörkare på kvällarna och sakta kallare.
I helgen blir vi hemma, ska lägga upp lite bräder på vinden om vi hinner. Så snart åker dina kartonger upp på vinden. Här ser väl ut som när du åkte annars men vinden kommer lösa lite förvaringsproblem hoppas jag.
Jag har Molly hemma då jag har suttit hemma och jobbat. Hon går runt och kollar mig eller lägger sig strategiskt mitt i dörr eller så:) Ska försöka klippa henne, det börjar bli dags, Anders tycker hon ser tjock ut.
Häftigt med hajarna, önskar jag vore där, kommer ihåg känslan från Shark Bay:)
Bra att få lägenheten uthyrd.
Var rädda om er nu och kör försiktigt!
Puss och Kram

2012-09-07 | 09:49:13
Anonym:

hej gumman
skönt va lite lediga tillsammans de kan ni behöva
läste på text tv att de va sky fall åt de hållet ni skall men stort land så hoppas ni slipper de värsta
vi ska ner till pp o grilla i kväll ska bli gott
hälsa Andy o va rädda om varann
pussar o kramar pappa

2012-09-08 | 10:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: